GALİBİLİK
Galibi Tarikatı (Galibilik): Kadiri ve Rufai tarikatlarının birleşiminden doğan, Muhammedi Tasavvufun bir koludur. Peygamberinin getirdiği ahkam dan ayrılmadan, zamanın haramiyeti belli olanların dışında, medeniyet ve teknolojiyi Tasavvufi bir anlayış içerisinde dinin vazgeçilmezi kabul eden H.Galip Hasan Kuşçuoğlu'nun, Kuran ve Hakikatten ayrılmadan, Emri İlahiler ışığında, Asrın idrakı ile, Dini anlayış ve dünyayı görüşüne göre, 21.yüzyılda sistemleştirdiği; mezheb olarak Hanefi, meşrep olarak Alevi olan Muhammedi bir tarikattır.

EĞER FORUMUZA KAYITLI DEĞİLSENİZ KAYIT OL SEKMESİNE TIKLAYARAK 1 DAKİKA İÇİNDE KAYIT OLUN . FORUMUMUZDAN SINIRSIZ YARARLANMAK VE PAYLAŞIMLAR YAPABİLMEK İÇİN SİZLERİ BEKLİYORUZ . ÜYEYSENİZ GİRİŞ YAP SEKMESİNDE FORUMA GİREBİLİRSİNİZ .

ASHÂB-I ZÂHİR, ASHÂB-I BÂTIN

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

ASHÂB-I ZÂHİR, ASHÂB-I BÂTIN

Mesaj  MESUT Bir Ptsi Mayıs 03, 2010 10:48 pm

ASHÂB-I ZÂHİR, ASHÂB-I BÂTIN
Bismillâhi'r-Rahmâni'r-Rahîm

“Doğruyu getiren ve onu doğrulayanlar... İşte onlar ALLÂH’a karşı gelmekten sakınan müttakîlerdir.” (Zümer Sûresi, 33)

Tevhit kelimesi birlemektir. Kelime-i tevhîd, tevhîd-i ef’âl, tevhîd-i sıfât, tevhîd-i zât diye, her şeyde ALLÂH’ın varlığını müşâhede etmek ve birlemektir. Doğruyu getiren Hazret-i Muhammed (s.a.v.) ve diğer peygamber efendilerimizdir. Peygamber efendilerimizin getirdiği emr-i ilâhîyi kabul edip doğrulayanlar, en son gelen Şerîat-i Muhammedî’ye de tâbi olanlar, Peygamber Efendimiz’in : “Ashâbım yıldızlara benzer. Hangisine tâbi olur iseniz sizi hakîkate götürür” hadîs-i şeriflerinde ifâdesini bulan getirdiği nizâm-ı ilâhiyi acabasız kabul edenlerdir!..

Ashâbı, zâhirî ashap, bâtinî ashap diye îzah etmek lâzımdır. Zâhirî ashabdan olan kabîle reisleri dahi zaman zaman kabîleleri ile birlikte asr-ı saâdette irtidat ettiler. Üç kabîle akıl ve mantıklarına, nefsânî duygularına put-perestlikleri daha uygun geldiği için küfürlerine geri döndüler. Mânevî ashâba gelince; onları

(ALLAH şefî kılsın) asr-ı saâdette mevcut olduğu gibi kıyâmete kadar da devam edecektir inşâ ALLAH! Bu manevi teşkilattan şüpheye düşmeyesin şüphe iman zafiyetinden doğar imanın şüphelisi imansızlıktır!..

Manevi ashab; işte, “evliyâ”nın bir anlamı da budur. Peygamber Efendimiz’le ünsiyeti olmayan evliyâ düşünülemez. İrşat yapamaz. Asr-ı saâdette münafıkların listesini Hazret-i Huzeyfe (r.a) Efendimiz’e Resûl-i Ekrem Efendimiz vermişti. Gizli tutmasını istemişti. Âmentü’ye îman edenler, peygamber efendilerimizin aralarında ayrılık görmezler. Hepsi ALLÂH’ın elçileri, nûr-u Muhammedî’yi taşıyan müslümanlar’dır. Zamâna göre, insanların kemalatlarına göre gönderilmiş rahmet-i ilâhîdirler. Aksini düşünmek îmanla bağdaşmaz. Onların tamamı müslüman olduğu gibi mütteki, ittika sahibi, müğmümlerdir ve onlara tâbi olanlar da mü’mindir, müslümandırlar.

MESUT

Mesaj Sayısı : 27
puan : 10087
Kayıt tarihi : 23/04/10
Yaş : 39
Nerden : kütahya

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz