GALİBİLİK
Galibi Tarikatı (Galibilik): Kadiri ve Rufai tarikatlarının birleşiminden doğan, Muhammedi Tasavvufun bir koludur. Peygamberinin getirdiği ahkam dan ayrılmadan, zamanın haramiyeti belli olanların dışında, medeniyet ve teknolojiyi Tasavvufi bir anlayış içerisinde dinin vazgeçilmezi kabul eden H.Galip Hasan Kuşçuoğlu'nun, Kuran ve Hakikatten ayrılmadan, Emri İlahiler ışığında, Asrın idrakı ile, Dini anlayış ve dünyayı görüşüne göre, 21.yüzyılda sistemleştirdiği; mezheb olarak Hanefi, meşrep olarak Alevi olan Muhammedi bir tarikattır.

EĞER FORUMUZA KAYITLI DEĞİLSENİZ KAYIT OL SEKMESİNE TIKLAYARAK 1 DAKİKA İÇİNDE KAYIT OLUN . FORUMUMUZDAN SINIRSIZ YARARLANMAK VE PAYLAŞIMLAR YAPABİLMEK İÇİN SİZLERİ BEKLİYORUZ . ÜYEYSENİZ GİRİŞ YAP SEKMESİNDE FORUMA GİREBİLİRSİNİZ .

Bî-kılâvuz kim varır ALLÂH’ına, Reh-nümâsı olmayınca evliyâ.

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Bî-kılâvuz kim varır ALLÂH’ına, Reh-nümâsı olmayınca evliyâ.

Mesaj  Üzeyir Bir C.tesi Nis. 24, 2010 11:49 pm

İlmin deryâsına ulaşmadıkca mânâ âleminden nasip alamazsın. Yalnız okumak ve yazmak yeterli değil.

Gerçekleri bu dünyâda göremiyorsan âhirette de göremessin. Hazret-i ALLAH buyurdu : “Bu dünyâda a’mâ, âhirette a’mâ”

Maiyyet sırrını duydunsa, fâni ol, hüviyet bul.

Eğer Cibrîl olursa, aklı ko, er sırr-ı ednâya.


Aklı maddede kullan, mânâya götürmeye kalkışma. Ednâ (en aşağı derecedeki) kula verilecek sırra dahi akıldan başka

rehberin yok ise, nâil olamazsın mânâ sırrına.

Aklın pazarı maddede kurulur. Mânâda akla pazar bulamazsın.

Kande bulsun, Hakk’ı inkar eyleyen, Niyâzî Mısrî’yi

Zâhir olmuşken yüzünde nûr-ı Zât-ı Kibriyâ?!..


ALLÂH’ı bilmeyen, mürşit Niyâzî’yi, Şeyh Niyâzî’yi nerden bilecek?.

Bî-kılâvuz kim varır ALLÂH’ına,

Reh-nümâsı olmayınca evliyâ?.


ALLÂH’ın rahmetine, rızâsına yakın ve nâil olmak istiyor isen, ALLÂH’ın tertibi olan nedîm-i ilâhî, varisü’n-Nebî’yi kılavuz

seçmeyi bil.

ALLÂH’ı hiçbir zaman avâmın düşündüğü gibi göstermek mümkün değildir.

Böylece onun varlığı hiçbir zaman avam ölçüsüne göre ispatlanamaz.

Ama ALLÂH’ı kalbinin derinliklerinde duyan bir insan onun varlığı için hiçbir isbat ve delile ihtiyaç duymayacak derecede

îman sâhibi olur.

İşte sûfinin zevki, vecdi bunu vermektedir. Bu hâlin îzahı ehlinin bilgisi, ruhlar âleminde olan imtihanın zevkidir.

Pir-i Gâlibi
H.Galip Hasan Kuşçuoğlu

Üzeyir

Mesaj Sayısı : 32
puan : 10107
Kayıt tarihi : 21/04/10
Yaş : 31
Nerden : Ankara

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz